Śruby do Alu OE (TUNING)
W tym miejscu nasze narzędzie doboru prezentuje ofertę śrub przeznaczonych do felg z oryginalnego wyposażenia wybranego auta (tzw. OE) do tuningu tj. dla wariantu, w którym na piastę samochodu będą montowane dodatkowo tarcze dystansujące zwiększające rozstaw kół.
W tym wypadku obowiązuje zasada, że dobierane śruby muszą być dłuższe od oryginalnych o grubość tarczy dystansującej, którą zamierzamy instalować. Dla przykładu, jeśli wykręcone, oryginalne śruby mają długość roboczą 26 mm to przy zastosowaniu tarczy dystansującej o grubości 5 mm będziemy musieli zastosować śruby o długości 26 mm + 5 mm = 31 mm (patrz parametr „C”)!
W efekcie końcowym po włożeniu śruby w gniazdo felgi z przyłożoną do niej tarczą dystansującą jej gwint winien wystawać na zewnątrz takiego zestawu na ok. 14 mm - to jest tzw. długość wkręcania.
Aby precyzyjnie określić tą wielkość, która faktycznie zależy od parametrów gwintu śruby, możemy skorzystać z poniższej tabeli.
gwint |
długość wkręcenia |
minimalna ilość obrotów |
M12 X 1,25 |
10 mm |
8.0 |
M12 X 1,5 |
10 mm |
6.5 |
M12 X 1,75 |
12 mm |
6.5 |
M14 X 1,25 |
12 mm |
9.0 |
M14 X 1,5 |
11 mm |
7.5 |
M14 X 2,0 |
14 mm |
7.0 |
1/2" UNF |
11 mm |
8.0 |
UWAGA: nie wolno przesadzać z długością śruby wkręcanej w piastę koła, bowiem może to spowodować całkowite zablokowanie koła lub doprowadzić do uszkodzeń elementów układu hamulcowego.
Aby lepiej zrozumieć temat zachęcamy do zapoznania się z materiałem w dziale „Porady i instrukcje”
- Główne przyczyny urwania się koła
- Jak zamontować tarcze dystansujące system 1