Sportowy wydech końcowy

2022-12-08
Wydechy które nie posiadają odpowiedniego tłumika, narażają użytkowników ruchu drogowego na hałas. Obniżenie ilości decybeli jest możliwe dzięki zastosowaniu kilku technologii.
12sportowy-tlumik-koncowy-supersprint Na rynku jest wiele rodzajów tłumików, które niwelują ilość decybeli generowanych przez sam układ wydechowy pojazdu. Najczęściej stosowane rozwiązania techniczne opierają się na przekierowaniu przepływających gazów spalinowych przez perforowane rury (dla ich rozprężenia) i materiał tłumiący dźwięk aby ostatecznie mogły opuścić układ przez końcówkę lub końcówki rur wydechowych. Materiałem niwelującym dźwięk może być np. wełna szklana lub metalowa.

Klapy i zawory w modelach aut usportowionych...

W modelach aut usportowionych coraz częściej można spotkać wydechy z zaworami, lub mówiąc inaczej - klapami. TAkie klapy są wówczas sterowane elektronicznie a ich użycie modyfikuje dźwięk. W profesjonalnych projektach sportowych układów wydechowych dla aut o dużych mocach producenci wykorzystujące technologię Valvetronic dla uzyskania wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych i jeszcze większej mocy przy wysokich obrotach silnika. Marki te oferują często układy wydechowe z możliwością doposażenia w Valvetronic nawet dla aut, które nie zostały fabrycznie wyposażone w regulowane zawory. 12wydech-supersprint

Końcowy wydech wpływa na dźwięk i estetykę pojazdu.

Końcówki wydechowe w przeciwieństwie co całego ukłądu wydechowego taki jaki dostarcza firma Supersprint, nie zwiększają osiągów pojazdu a jedynie poprawiają jego estetykę mając również wpływ na dźwięk wydechu. Jednak jeżeli zmiana wydechu jest decyzją czysto estetyczną - nawet sam zestaw końcówek rur wydechowych umieszczonych pod zderzakiem będzie korzystną zmianą.

Estetyka końcówki

W zależności od tego z jakim samochodem mamy do czynienia, można wybrać kilka różnych stylów rury wydechowej. Są one zwykle wybierane przez producenta układu wydechowego, aby pasowały do ​​stylu samochodu.

Wykończenie - powłoka, lakier, włókno

Większość końcowych rur wydechowych jest wykonanych ze stali nierdzewnej o wysokim połysku. W zależności od tego, na jakiego producenta się zdecydujesz, możesz również wybrać matową, czarną powłokę ceramiczną, tytan (palony lub polerowany), a nawet włókno węglowe. Choć to subtelna zmiana, zdecydowanie zwiększa atrakcyjność wizualną samochodu. Istnieje też możliwość zmiany stylizacji rury wydechowej - w przypadku niektórych pojazdów można zmienić wydech jednostronny na podwójny, a jeśli pojazd był wyposażony w dyskretny układ wydechowy ukryty za zderzakiem, możesz go zmienić na bardziej widoczny jednak zwykle wiąże się to z koniecznością wymiany dolnej części zderzaka o inaczej dopasowanych kształtach - często dostępna część fabryczna z innego, bardziej sportowego modelu. 12budowa-tlumika-supersprint

Budowa tłumika wydechu sportowego Supersprint

  1. Rura wewnętrzna w tłumiku swobodnego przepływu
  2. Precyzyjne wykończenie połączeń i idealne ich usytuowanie dla łatwego montażu i idealnego dopasowania.
  3. Trwałe materiały pochłaniające dźwięk - stal nierdzewna wokół rdzeni tłumika oraz wełna mineralna.
  4. Wewnętrzne perforowane rurki ze stali nierdzewnej.
  5. Chromowane rury wydechowe ze stali nierdzewnej, z walcowaną do wewnątrz krawędzią.
  6. Zamknięcia puszki tłumika ze stali nierdzewnej.
  7. Tłumik ze stali nierdzewnej.