Jak zamontować tarcze dystansujące?

2020-10-21
Zapraszamy do zapoznania się z instrukcją w formie filmu dotyczącą 4 rodzajów montażu tarcz dystansujących.
Spis treści

Zapraszamy do zapoznania się z instrukcją w formie filmu dotyczącą tarcz dystansujących. Prezentujemy instrukcję montażu 3 systemów tarcz, w tym trzeciego na szpilkach lub śrubach.

Jak zamontować tarcze dystansujące system 1

Instrukcja montażu systemu pierwszego tarcz dystansujących do felg SCC (dystans bez własnego centrowania)

Krok 1. Przygotowanie samochodu.

W pierwszej kolejności należy przygotować pojazd. Wrzucamy pierwszy bieg, włączamy hamulec ręczny i wkładamy klin pod koło, które nie będzie odkręcane. Zwróć uwagę, by koła były ustawione w linii prostej, nie skręcone.

Należy znaleźć punkt, pod który można wstawić podnośnik samochodowy. W większoci samochodów znajduje się on w okolicach progów, blisko błotnika, przed kołem. Jeżeli nie jesteś pewien, gdzie jest punkt - zajrzyj do instrukcji obsługi w dziale, gdzie opisana jest wymiana kół, lub skontaktuj się z serwisową linią informacyjną producenta.

Na początku podnosimy koło na tyle, aby miało kontakt z podłożem.

Luzujemy śrudby, nakrętki, a następnie podnosimy koło tak wysoko, aby przed spodem zmieściła się dłoń.

Pamiętaj o podłożeniu podpory w celu zabezpieczenia samochodu przed opadnięciem. Całkowicie odkręć śruby, nakrętki i zdejmij koło.

Krok 2. Czyszczenie i przymiarka

Aby zapobiec problemom przy montażu tarcz dystansujących, należy dokładnie oczyścić piastę z rdzy i innych zabrudzeń. Do czyszczenia miękkich elementów aluminiowych najlepiej użyć drobnego papieru ściernego.

Do twardszych metali można skorzystać z drugianej szczotki. W celu dokładniejszego oczyszczenia użyj płynku czyszczącego. Nie używaj oleju oraz płynów zawierających silikon.

Teraz przymierz, czy dystans idealnie pasuje do felgi i piasty samochodu. Tarcze dystandujące muszą swobodnie nachodzić na koła, ale nie mogą kiwać się. Nie mogą również powstawać szczeliny między dystansem a piastą koła.

Należy zwrócić szczególną uwagę, aby tarcza dystansująca przylegała centralnie.

Krok 3. Montaż.

Przed montażem tarczę dokłądnie nasmaruj odpowiednim środkiem po to, aby ułatwić późniejszy demontaż.

W systemie 1 mamy do czynienia z dystansem bez własnego centrowania. Załóż dystans na piastę koła fazą dośrodka, do tarczy hamulcowej.

Aby po montażu można było w wystarczający sposób wycentrować felgę, piasta musi wystawać co najmniej 3mm ponad dystans.

W przypadku tego systemu należy zastosować dłuższe śruby mocujące felgę na pojeździe. Zamontuj koło dokręcając elementy montażowe na krzyż. Najpier ręcznie, następnie kluczem dynamometrycznym. Użyj właściwego momentu dokręcenia śruby. Zastosuj się do zaleceń producenta samochodu.

Krok 4. Opuszczanie samochodu

Usuń podporę a następnie opuść na podnośniku. Po montażu zwróć uwagę, czy koło nie ociera o elementy karoserii. Po przejechaniu około 50km sprawdź dokręcenie śrub.

Dystanse do felg zostały poprawnie. zamontowane

Jak zamontować tarcze dystansujące system 2

SCC instrukcja montażu systemu 2

Jak zamontować tarcze dystansujące system 3 - koło montowane na szpilkach/nakrętkach

SCC instrukcja montażu systemu 3 - koło montowane na szpilkach/nakrętkach

Jak zamontować tarcze dystansujące system 3 - koło montowane na śrubach

SCC instrukcja montażu systemu 3 - koło montowane na śrubach

Jak zamontować tarcze dystansujące system 4

SCC instrukcja montażu systemu 4

Jak zamontować tarcze dystansujące system 5

SCC instrukcja montażu systemu 5