Zabezpieczenia do Alu OE (TUNING)
W tym miejscu nasze narzędzie doboru prezentuje ofertę śrub zabezpieczających przeznaczonych do felg z oryginalnego wyposażenia wybranego auta (tzw. OE) do tuningu tj. dla wariantu, w którym na piastę samochodu są zamontowane tarcze dystansujące zwiększające rozstawu kół.
Jeśli jesteś pewien, że posiadasz właściwe śruby mocujące dla tego zestawu najlepiej wykręć jedną z nich i na jej podstawie dobierz identyczną długość roboczą z listy proponowanych zabezpieczeń (parametr „C”)!
Jeśli nie - kieruj się zasadą, że śruby muszą być dłuższe od oryginalnych o grubość tarczy dystansującej, którą zamierzamy instalować. Dla przykładu, jeśli oryginalne śruby mają długość roboczą 26 mm to przy zastosowaniu tarczy dystansującej o grubości 5 mm będziemy musieli zastosować śruby o długości 26 mm + 5 mm = 31 mm (patrz parametr „C”) i to dotyczy również śruby z zestawu zabezpieczającego przed kradzieżą.
W efekcie końcowym po włożeniu śruby w gniazdo felgi z przyłożoną do niej tarczą dystansującą jej gwint winien wystawać na zewnątrz takiego zestawu na ok. 14 mm - to jest tzw. długość wkręcania.
Aby precyzyjnie określić tą wielkość, która faktycznie zależy od parametrów gwintu śruby, możemy skorzystać z poniższej tabeli.
gwint |
długość wkręcenia |
minimalna ilość obrotów |
M12 X 1,25 |
10 mm |
8.0 |
M12 X 1,5 |
10 mm |
6.5 |
M12 X 1,75 |
12 mm |
6.5 |
M14 X 1,25 |
12 mm |
9.0 |
M14 X 1,5 |
11 mm |
7.5 |
M14 X 2,0 |
14 mm |
7.0 |
1/2" UNF |
11 mm |
8.0 |
UWAGA: nie wolno przesadzać z długością śruby wkręcanej w piastę koła, bowiem może to spowodować całkowite zablokowanie koła lub doprowadzić do uszkodzeń elementów układu hamulcowego.
Aby lepiej zrozumieć temat zachęcamy do zapoznania się z materiałem w dziale „Porady i instrukcje”
- Główne przyczyny urwania się koła
- Jak zamontować tarcze dystansujące system 1
- Jak zamontować tarcze dystansujące system 2
- Jak zamontować tarcze dystansujące system 3