Dobór ZABEZPIECZEŃ TUNINGOWYCH do felg Alu.OE (oryginalnego wyposażenia auta)

Zabezpieczenia do Alu OE (TUNING)

W tym miejscu nasze narzędzie doboru prezentuje ofertę śrub zabezpieczających przeznaczonych do felg z oryginalnego wyposażenia wybranego auta (tzw. OE) do tuningu tj. dla wariantu, w którym na piastę samochodu są zamontowane tarcze dystansujące zwiększające rozstawu kół.

Jeśli jesteś pewien, że posiadasz właściwe śruby mocujące dla tego zestawu najlepiej wykręć jedną z nich i na jej podstawie dobierz identyczną długość roboczą z listy proponowanych zabezpieczeń (parametr „C”)!

Jeśli nie - kieruj się zasadą, że śruby muszą być dłuższe od oryginalnych o grubość tarczy dystansującej, którą zamierzamy instalować.  Dla przykładu, jeśli oryginalne śruby mają długość roboczą 26 mm to przy zastosowaniu tarczy dystansującej o grubości 5 mm będziemy musieli zastosować śruby o długości 26 mm + 5 mm = 31 mm (patrz parametr „C”) i to dotyczy również śruby z zestawu zabezpieczającego przed kradzieżą.

W efekcie końcowym po włożeniu śruby w gniazdo felgi z przyłożoną do niej tarczą dystansującą jej gwint winien wystawać na zewnątrz takiego zestawu na ok. 14 mm - to jest tzw. długość wkręcania.

Aby precyzyjnie określić tą wielkość, która faktycznie zależy od parametrów gwintu śruby, możemy skorzystać z poniższej tabeli. 

gwint

długość wkręcenia

minimalna ilość obrotów

M12 X 1,25

10 mm

8.0

M12 X 1,5

10 mm

6.5

M12 X 1,75

12 mm

6.5

M14 X 1,25

12 mm

9.0

M14 X 1,5

11 mm

7.5

M14 X 2,0

14 mm

7.0

1/2" UNF

11 mm

8.0

UWAGA: nie wolno przesadzać z długością śruby wkręcanej w piastę koła, bowiem może to spowodować całkowite zablokowanie koła lub doprowadzić do uszkodzeń elementów układu hamulcowego.

Aby lepiej zrozumieć temat zachęcamy do zapoznania się z materiałem w dziale „Porady i instrukcje”

- Główne przyczyny urwania się koła

- Jak zamontować tarcze dystansujące system 1

- Jak zamontować tarcze dystansujące system 2

- Jak zamontować tarcze dystansujące system 3